پزشکی

خواص زنجبیل تازه برای زنان

آیا خواص درمانی زنجبیل را می‌دانید؟ اگر خواص زنجبیل را جستجو کنید به فهرست بلند بالایی برمی‌خورید که می‌گوید زنجبیل برای درمان چه بیماری‌هایی مفید است. اما معمولا روش‌های استفاده از زنجبیل برای هر کدام از بیماری‌ها ذکر نشده است. این که چه مقدار زنجبیل را چگونه استفاده کنیم برای درمان بیماری‌ها بسیار مهم است. زیرا زنجبیل هم مانند بقیه گیاهان اگر زیاد یا بی‌اصول استفاده شود عوارضی دارد.

زنجبیل

در زیر به برخی روش‌های درمانی با زنجبیل اشاره شده که می‌خوانید:

خواص زنجبیل برای لاغری:

اگر برای لاغر شدن و چربی سوزی می‌خواهید از زنجبیل استفاده کنید بهترین روش آن این است که چای سبز را دم کرده، یک قاشق زنجبیل رنده شده و دو چوب دارچین به آن اضافه کنید. سپس برش‌هایی از لیمو یا پرتقال به آن اضافه کنید. بگذارید نیم ساعت بماند. پس از آن لیوانی از آن را بنوشید.

خواص زنجبیل برای درد زانو:

اگر زانو درد دارید بهترین درمان این است که روغن دنبه را با پودر زنجبیل مخلوط کنید و روی زانو خود بمالید. چند دقیقه‌ای آرام ماساژ داده سپس روی آن را ببندید تا گرم بماند.

خواص زنجبیل برای کبد چرب:

این روزها به علت رعایت نکردن رژیم سلامت و خوردن فست‌ فودها بسیاری به کبد چرب مبتلا هستند. برای درمان این مشکل با زنجبیل باید یک تکه زنجبیل را در یک کاسه ماست رنده کرده، بعد از وعده غذایی میل کنید. اگر هم می‌خواهید از چرب شدن کبد خود جلوگیری کنید، روزانه دمنوش یا چای زنجبیل بنوشید.

خواص زنجبیل برای ضعف و بی‌حالی:

اگر در روز بدون هیچ دلیلی احساس خستگی زیاد می‌کنید یا سطح انرژی‌تان پایین است، دم کرده زنجبیل بخورید. زنجبیل را با چوب دارچین در آب جوش انداخته و درپوش آن را بگذارید تا دو سه دقیقه‌ای دم بکشد. سپس به آن عسل اضافه کرده و بنوشید.

خواص زنجبیل برای نفخ:

یک تکه زنجبیل را به چند قسمت برش داده و درون آب داغ بریزید و روی آن را درپوش قرار دهید. بگذارید تا برای چند دقیقه دم بکشد. سپس به آن لیمو اضافه کنید و باز بگذارید اندکی زمان بگذرد. برای درمان نفخ و جلوگیری از آن بعد از هر وعده غذایی اندکی از آن را بنوشید.

خواص زنجبیل برای میگرن:

برای درمان میگرن با زنجبیل به دو روش می‌توان عمل کرد. اگر ابتدای شروع درد میگرن است مقداری پودر زنجبیل را در آب گرم حل کرده و بخورید. علاوه بر آن مقداری زنجبیل رنده شده را روی پیشانی و شقیقه‌ها بمالید.

خواص زنجبیل برای درد قاعدگی:

برای خانم‌هایی که درد قاعدگی شدید دارند، استفاده از زنجبیل یکی از راه‌های درمان است. یک قاشق مرباخوری پودر زنجبیل یا زنجبیل رنده شده را در یک فنجان آب جوش بریزید. بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد و سپس میل کنید.

خواص زنجبیل برای تب مالت:

زنجبیل برای تب مالت هم خاصیت دارویی دارد. در یک لیوان آب یک قاشق مرباخوری عسل ریخته و به آن آب لیمو اضافه کنید. سپس نصف قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل و یک قاشق غذاخوری زعفران آب شده اضافه کنید. بگذارید یکی دو دقیقه بماند. از این معجون می‌توانید روزی ۵ تا ۷ لیوان بنوشید.

خواص زنجبیل برای زیبایی پوست:

یکی از موادی که برای لایه‌برداری طبیعی از پوست می‌توان از آن استفاده کرد زنجبیل است. برای این کار زنجبیل را رنده کرده و با عسل موم‌دار مخلوط کنید و برای دقایقی بگذارید روی پوست بماند.

خواص زنجبیل برای سرفه‌های مزمن:

برای درمان سرفه می‌توان از این روش استفاده کرد: ابتدا سه قاشق غذاخوری عسل را در ظرفی شیشه‌ای ریخت. سپس دو عدد لیمو و تکه‌ای زنجبیل را حلقه حلقه کرده به آن اضافه کنید. بگذارید این مواد برای ۲۴ ساعت بمانند. سپس آن را با آب رقیق کرده و بخورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا