گوناگون

انواع تعبیر خواب و همه‌ چیز درباره آن

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که تعبیر خواب دیشب‌تان چه بوده است؟ تعبیر خواب مار چیست؟ دیدن مرده در خواب چه معنایی دارد؟ آیا تمام خواب‌ها تعبیر دارند و تعبیر خواب بر چه اساسی انجام می‌شود؟  این مقاله را بخوانید تا بدانید کدام خواب‌ها تعبیر دارند و به کدام خواب‌ها نباید اعتنا کنید. همچنین تعبیر خواب‌های رایج را برای شما آورده‌ایم.

تعریف مختصری از خواب

خواب حالتی از زندگی انسان است که در آن فرد توانایی کنترل محیط فیزیکی را ندارد و سطح هوشیاری او بسیار پایین می‌آید. تمام عضلات و حواس پنج‌گانه انسان در خواب غیرفعال می‌شوند، به صورتی که به جای حس بینایی، توهم‌های بینایی جایگزین می‌شود.
خواب میان تمام موجودات مانند پستانداران، پرندگان، ماهی‌ها و دیگر جانوران به همین صورت وجود دارد. از مزایای خواب می‌توان به سلامت و بازسازی سیستم اعصاب، سیستم ایمنی و سیستم عضلانی-اسکلتی اشاره کرد.
در علوم دینی یکی از آیات و نشانه‌های خداوند را خواب می‌دانند. با به خواب رفتن انسان، روحش از جسم خارج شده و به طرف عالم بالا و آسمان‌ها به حرکت درمی‌آید. هر آنچه که روح فرد در این سیر و سیاحت می‌بیند، به شکل خواب در ذهن او مجسم می‌شود.

خواب‌ها به ۵ دسته تقسیم می‌شوند:

  1. بعضی خواب‌ها از افکار و تخیلات انسان در بیداری منشأ می‌گیرند؛ به عبارتی فرد دغدغه‌های طی روز خود را در طول شب به‌شکل خواب می‌بیند.
  2. بعضی خواب‌ها نتیجه غلبه مزاج در انسان هستند. به‌طور مثال افراد با مزاج گرم، بیشتر اوقات خواب آتش، حمام و… را می‌بینند.
  3. خواب‌های ناشی از وسوسه شیطانی، خواب‌های ناراحت کننده.
  4. تعدادی از خواب‌ها از سوی خداوند بوده و خواب‌هایی شایسته و صادق هستند که یا به فرد بشارت امر خیری می‌دهند یا او را راهنمایی و هدایت می‌کنند. به این خواب‌ها رویاهای صادقه هم گفته می‌شود.
  5. خواب‌هایی که به وضع خوابیدن انسان بستگی دارند. مانند خواب انسان جنب، خواب اول شب، خواب فردی که زیاد خوابیده یا زیاد غذا خورده و…

کدام خواب‌ها تعبیر دارند؟

خواب‌های دسته اول، دوم و پنجم تعبیری ندارند، تنها دسته چهارم قابل تعبیر هستند و می‌شود به آن‌ها اعتنا کرد.
خواب‌های دسته چهارم دو نوع هستند. بعضی از آن‌ها به قدری واضح و روشن هستند که به تعبیر نیازی ندارند؛ انسان موضوعی را خواب می‌بیند که در بیداری هم همان اتفاق می‌افتد؛ اما بعضی خواب‌ها واضح نیستند و نیاز به تعبیر دارند. چگونه باید این خواب‌ها را تعبیر کرد؟ تنها کسی که علم تعبیر خواب را داشته باشد می‌تواند این کار را انجام دهد. نمی‌توان در این زمینه به هر کسی اعتماد کرد.

تعبیر خواب در رویای صادقه

خوابی که مرتبط با حوادث خارج از ما چه جسمی، چه اخلاقی، روحی و حقایق عالم هستی و مستند به آن‌ها باشد، رویا و خواب صادق است. در این نوع خواب، «نفس» انسان با گذشت از عالم دنیوی و هم سخنی با عالم مثال و عالم مجردات، با آن دو ارتباط برقرار می‌کند. به‌همین دلیل به علل طبیعی جسمانی انسان (مانند گرم یا سرد بودن مزاج) و همچنین علل خلقی و روحی انسان (مانند عصبی بودن، حسادت، کینه و امثال آن) مرتبط نیست.

نکته مهم این است که آیا رویای صادقه (که پلی برای برقراری ارتباط با عالم غیب است و انسان به واسطه این دسترسی، حقایق را مشاهده می‌کند.) پیش شرطی ندارد؟ آیا برای فراهم آمدن آن مقدماتی لازم است؟ اصلا برای رسیدن به آن چه باید کرد؟
در صورتی که فرد بخواهد به اسرار عالم و آیات غیبی در عالم بیداری آگاهی پیدا کند، باید مراقبه داشته باشد؛ یعنی باید مراقب اعضا، جوارح و اعمال خود باشد تا آمادگی دریافت حقایق و باطن جهان در او به وجود بیاید. همچنین مراقبه در عالم رویا و خواب لازم است. کسی که می‌خواهد در عالم خواب، حقایق را (آن چنان که هستند) دریابد (رویای صادق) و از هدایت‌ها و اشارات آن‌ها بهره ببرد، باید مراقبه داشته باشد.

آداب مراقبه برای دیدن رویای صادقه

از جمله آداب مراقبه که رعایت آن برای دیدن رویای صادقه لازم است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• نظافت

• طهارت

• محاسبه اعمال روزانه

• قرائت قرآن و بعضی از دعاها

• کیفیت و چگونگی قرار گرفتن بدن هنگام خواب

• خواندن دعا پس از بیداری از خواب

چه افرادی برای تعبیر خواب شایسته هستند؟

تعبیر خواب یک علم و فن مهم است که جایگاه بزرگی دارد، چراکه از ویژگی‌های پیامبران است و هر کسی شایستگی دست‌یابی به این علم و فن را ندارد، مثلا مرجع تقلیدی که در علوم اسلامی برتر از دیگران شناخته شده، ممکن است در مورد تعبیر خواب هیچگونه اطلاعات فنی نداشته باشد؛ بنابراین اینکه هر فردی با دیدن خواب، نزد ملای محل یا امام جمعه شهر برود و خواهان تعبیر خواب خود باشد، امری غیر اصولی است.

علم تعبیر خواب چگونه به‌دست می‌آید؟

همانطورکه گفته شد تعبیر خواب در واقع یک علم و دانش خاص است که هرفردی نمی‌تواند به آن دست پیدا کند. در این بخش بعضی از راه‌های دستیابی به علم تعبیر خواب را با شما درمیان می‌گذاریم.

1. از راه‌های غیر عادى

به این صورت که خداوند تنها به بعضی از بندگان خالص و پرهیزکار مانند پیامبران، امامان و اولیاء خدا، این مقام را عنایت می‌کند (نور یقذفه الله فی قلب من یشاء).

2. مطالعه عمیق و تجربه

عده‌ای هم با تسلط و راهیابی به ژرفای آیات و روایات به همراه ذوق سرشاری که دارند، علم تعبیر خواب را می‌آموزند.
بنابراین تعبیر خواب، کار آسانی نیست و هر کسی قادر به دست‌یابی به این علم نیست؛ بلکه از علوم بزرگ و ویژه‌ای است که تنها به اولیای آگاه الهی مى‌رسد.
در ادامه به معرفی چند معبر مشهور و معتبر پرداخته می‌شود.

معبران معروف تاریخ برای تعبیر خواب

در طول تاریخ افراد بزرگی بوده‌اند که به علم تعبیر خواب آگاهی پیدا کرده‌اند. این افراد راه‌های مختلفی برای کسب این علم داشته‌اند. بعضی از معروف‌ترین آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

1. تعبیر خواب امام صادق

امام صادق، امام ششم از ائمه مذهب شیعه است. عمر آن حضرت ۶۵ سال بوده که در سن ۳۱ سالگی به امامت رسیدند و به مدت ۳۴ سال امامت کردند. شواهد فراوانی در مورد شخصیت علمی آن حضرت وجود دارد. ایشان در میان اهل سنت، از نظر روایت حدیث، فقاهت و افتاء، دارای موقعیت ویژه‌ای است.

2. تعبیر خواب دانیال نبی

دانیال نبی از قبیله یهودا است، تبارش به پسر چهارم از همسر اول یعقوب بر می‌گردد. او پس از فتح بابل به دست کوروش، به شوش مهاجرت کرد و در سن ۸۳ سالگی در همان جا از دنیا رفت. پیکرش را بعد از مومیایی، در شرق رودخانه شاوور (شاه هور، شاهپور) به خاک سپردند. امروزه شهر شوش میزبان زائران و گردشگران بسیاری است که برای بازدید از مقبره ایشان به آنجا سفر می‌کنند.

«کتاب دانیال» به زبان عبری در ۱۲ فصل شامل خاطرات، رویاها و خواب‌های دانیال نبی است. در این کتاب به ظهور منجی آخرالزمان اشاره شده که یکی از نکات جالب‌توجه آن است.

اختلافی در مورد علم تعبیر خواب دانیال وجود ندارد. هر چند کتاب مستقلی از او در این زمینه به جا نمانده، اما تقریبا مسلمانان در تمام کتاب‌هایی که در مورد تعبیر خواب نوشته‌اند، به تعابیر دانیال نبی نیز اشاره کرده‌اند. گفته می‌شود کتاب تعبیر خواب او به زبان عبری بوده که در دوره عباسیان به عربی ترجمه شده است. علاوه بر تعبیر خواب، مورخان مواردی از قضاوت‌های ممتاز این پیامبر را هم به ثبت رسانده‌اند.

3. تعبیر خواب ابن سیرین

یکی از مشاهیر اهل علم و ادب، محمد بن سیرین بصری است. او به واسطه تعبیر خواب در جامعه شهرت بسیاری داشت و مردم برای تعبیر خواب‌های خود به او مراجعه می‌کردند. در این مورد داستان‌هایی از او نقل شده است. شغل او بزازی بوده و از تابعین مشهور است (تابعین به افرادی گفته می‌شود که پیامبر اسلام را ندیده ولی با اصحاب او معاشرت داشته‌اند).

زمان دیدن خواب و تعبیر خواب

زمان دیدن خواب (مانند ابتدا، وسط یا انتهای شب و یا بعد از نماز صبح) یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در صادق یا کاذب بودن خواب‌هاست. رویاهای صادقه (رویاهای دارای تعبیر) معمولا در بازه زمانی پس از نیمه شب تا اذان صبح رخ می‌دهند. خواب‌هایی که پس از نماز صبح دیده می‌شوند معمولا فاقد تعبیر هستند.

البته با توجه به شرایط روحی انسان‌ها نمی‌توان گفت که همه خواب‌های بعد از نماز صبح فاقد تعبیر هستند. لازم به ذکر است که حتی فصول سال نیز در تعبیر خواب موثر هستند. به عنوان مثال، اگر فردی در فصل پاییز در خواب ببیند که درختان میوه‌های بسیاری داده‌اند، تعبیر خواب آن دلالت بر زیان وی دارد. اما چنانچه همین خواب را در فصل بهار ببیند، این خواب نشانه‌ای بر سود و منفعت او خواهد بود.

علامه خلیل ظاهری به نقل از امام محمّدبن‌سیرین می‌نویسد زمان دیدن خواب در زمان تحقق تعبیر خواب تأثیر دارد، به طور مثال:

• تعبیر خوابی که در زمان ابتدایی شب دیده می‌شود، حداقل بیست سال بعد از آن ظاهر می‌گردد.

• تعبیر خوابی که در آخر شب دیده شود، تقریباً زود ظاهر می‌شود.

• تعبیر خوابی که بعد از طلوع فجر دیده شود، طی یک ماه اتفاق می‌افتد.

زمان تحقق تعبیر خواب

مدت تحقق خواب نهایتا بیست سال است، به طور مثال تعبیر خواب حضرت یوسف علیه‌السلام بعد بیست سال به وقوع پیوست. همچنین باید این نکته را مدنظر قرار داد که این محاسبه‌ها قطعی نبوده و بر مبنای قیاس و تخمین است؛ زیرا احکام و توضیحات واضح و روشنی در این مورد از قرآن و سنت وجود ندارد.

دیدن خواب اختیاری نیست؛ بر همین اساس درصورتی‌که شخصی رفتار و کرداری خلاف دین داشته و در خواب خود را در بهشت و بین فرشتگان ببیند، به موجب این خواب در شمار نیکان و صالحان قرار نمی‌گیرد. همچنین اگر شخص خود را درمیان آتش جهنم ببیند، با دیدن این خواب در گروه کافران قرار نمی‌گیرد. گرچه ممکن است این نوع خواب‌ها یک نشانه و علامت باشند. دیدن بهشت در خواب نشان می‌دهد شخص عمل شایسته و نیکی انجام می‌دهد و دیدن جهنم نشانه این است که شخص مبتلا به عمل بدی بوده و باید از آن دوری کند.

آیا خواب زن و مرد در تعبیر تفاوتی دارند؟

حتما جمله «خواب زن چپه» را شنیده‌اید! اتفاقا خواب زن اصلا چپ نیست، بلکه این عبارت تحریف و برداشتی اشتباه از جمله «خواب ظن چپه» است.

«ظن» به معنای توهم، گمان بردن و شک است. «خواب ظن» هم خوابی است که بر مبنای توهم، شک و گمان شکل می‌گیرد؛ اصولاً این نوع خواب براساس موارد زیر است:

• وقتی چیزی ذهن ما را به خود مشغول کرده باشد.

• اگر طی روز با موضوعی زیاد سروکار داشته باشیم.

• چنانچه موضوع حل نشده‌ای داشته باشیم.

همه مواردی که به آن‌ها اشاره شد، بخشی از ناخودآگاه ما را به خود اختصاص می‌دهند که در خواب و رویاهای ما خودشان را نشان می‌دهند. به این خواب‌ها که معمولا بی‌اعتبار و غیر قابل اعتماد هستند، «خواب ظن» گفته می‌شود. در واقع مردم بدون آگاهی از نگارش ظن (به اشتباه زن) و عدم‌آگاهی از معنی و واقعیت آن، این جمله را مدام تکرار کرده‌اند. درنهایت تفاوتی در تعبیر خواب زن و مرد وجود ندارد.

تعبیر خواب و مزاج بدن

برای اینکه به تعبیر خواب بپردازیم باید ابتدا دو نوع اصلی خواب را به شما معرفی می‌کنیم:

1-خواب‌هایی که به مزاج ما بستگی دارند

این خواب‌ها خلق فرد و به نوع مزاج بدن او بستگی دارند و مربوط به اسباب طبیعی یا اخلاقی انسان هستند. مثلا در طب سنتی بیان شده افراد دارای مزاج گرم، معمولا خواب‌های پریشان می‌بینند و حرکات آن‌ها هنگام خواب مشوش و مضطرب است. همچنین افراد اگر به انسان یا کاری علاقه زیادی داشته باشند، آن را در خواب مشاهده می‌کنند یا اگر با کسی دشمنی داشته باشند، خواب بحث و مشاجره با وی را می‌بینند. چگونگی این جدال نیز بستگی به میزان عداوت میان آن‌ها دارد.

2- خواب‌هایی که به مسائل خارجی مربوط می‌شوند

این خواب‌ها، خواب‌هایی هستند که به مسائل روحی و درونی اشخاص بستگی ندارند و به مسائل خارجی مربوط می‌شوند. در این‌گونه خواب‌ها، انسان به دنیایی فراتر از عالم دنیوی سفر می‌کند و عالم فراطبیعی با قوه عقل او پیوند می‌خورد. این خواب‌ها، هم می‌توانند بسیار واضح و روشن باشند که تعبیر آن‌ها آسان است و هم می‌توانند بسیار گنگ و نامفهوم باشند که تعبیر آن‌ها تنها از عهده عده‌ای خاص بر می‌آید و بازگرداندن آن‌ها به معنای حقیقی کاری بسیار دشوار است.

بعضی از خواب‌ها ممکن است ناشی از تاثیر عوامل طبیعی و خارجی مثل سرما، گرما و یا عوامل داخلی مانند بیماری، پر بودن معده، نگرانی‌ها و دغدغه‌های روزمره و… باشند. قوه تخیل انسان و اخلاق و ویژگی‌های روحی او هم در اتفاقاتی که در خواب دیده می‌شوند، موثر هستند.

آیا شغل افراد در تعبیر خواب موثر است؟

شغل و پیشه افراد نیز یکی دیگر از موارد موثر در تعبیر خواب است؛ مثلا اگر یک فرد کاسب در خواب ببیند که شیر می‌نوشد، تعبیر خواب آن این است که برای وی کسب مال و دارایی است. اما همین خواب برای افراد طالب علم (مثل دانشجویان یا دانش آموزان) بر کسب علم دلالت می‌کند.

به طور کلی تشخیص رویای صادقه از رویای کذب و بدون تعبیر کار دشواری است. همچنین به طور کلی نمی‌توان یک تعبیر خاص را برای یک خواب مشابه همه افراد (مثل نوشیدن شیر) به کار گرفت. بلکه باید با توجه به ویژگی‌های روحی و شخصیتی افراد در این باره قضاوت کرد.

خواب‌های متداول چه خواب‌هایی هستند؟

به خواب‌هایی متداول گفته می‌شود که بیش از نیمی از مردم با آن درگیر هستند. معمولا اضطرابات بیرونی و شرایط محیطی منشأ رویاهای رایج و متداول هستند که اغلب به صورت حیواناتی با نمادهای آشنا مانند مار، گربه، سگ و… دیده می‌شوند. از جمله خواب‌های متداول دیگر می‌توان به دیدن رویای بارداری برای زنان باردار یا افراد تازه درگذشته نیز اشاره کرد.

خواب‌ هایی که تعبیر مرگ دارند یا تعبیر خواب مرگ

معمولا رویای مرگ یا مردن به دنبال ایجاد یک تغییر احساسی در زندگی فرد یا در شرف این تغییر رخ می‌دهد. هدف از مضمون این رویا این است که فضا را برای چیز جدیدی که قرار است از راه برسد، مهیا کند. کشتن کسی یا به قتل رسیدن توسط فردی دیگر می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که ناخودآگاه شما سعی در از بین بردن جنبه‌ای ناخوشایند یا غیرضروری از شما را دارد.

علاوه براین اگر شما در خواب عزیزان درگذشته‌تان را ببینید و آن‌ها وسیله‌ای را از شما بگیرند، احتمال دارد مرگ شما نزدیک باشد.

مار عبارت است از انگیزه و نیروی محرکه هر حرکت. نیروی زندگی و پنهانی که ما را وادار می‌کند به سمت رشد و در عین حال مرگ حرکت کنیم. این انرژی، مانند جریان الکتریسیته در خانه که می‌تواند تبدیل به گرما، نیرو، صوت و تصویر شود، در تمام کارکردهای ما پنهان است. بنابراین تعبیر خواب مار:

• در برخی رویاها جنسیت ما را نشان می‌دهد.

• در برخی رویاها اشاره به انرژی موجود در بدن ما دارد که کار گوارش «روده به مثابه‌ی مار» را انجام می‌دهد.

• می‌تواند نشانگر انرژی خلاق یا زهرآگین افکار و احساسات ما باشد.

منظور از رویای افراد مرده، تصویر رفتگانی است که آن‌ها را می‌شناختید. ظاهر شدن مردگان در اکثر رویاها، نتیجه تلاش ما برای کنار آمدن با خاطرات، احساس گناه، خشم و سایر احساساتی است که در ارتباط با آن‌ها یا احساس‌مان در مورد خود مرگ داشتیم. با مرگ شخصی که به ما نزدیک است، رابطه ما با او تغییر می‌کند و از موجودی حاضر در عالم ماده تبدیل به موجودی می‌شود که در خاطرات و زندگی درونی ما زنده است. تعبیر خواب مرده می‌تواند موجب آگاهی شما از فضای کلی رویا گردد.

تعبیر خواب گربه

گربه حیوانی آرام، اهلی و قابل‌تربیت است که قدرت خوپذیری زیادی دارد. صاحبش را می‌شناسد و خود را برای او لوس می‌کند. با اینکه حس وفاداری او ضعیف است؛ اما به بچه‌های خود شدیداً عشق می‌ورزد، حتی دیده شده برای دفاع از بچه‌هایش جان خود را به خطر انداخته است. علاقه‌مند به نظافت، زیبایی و بسیاری از ویژگی‌های دیگر است که می‌توان آن‌ها را به یک زن نسبت داد. با استفاده از این نمادها، معبرین غربی دیدن گربه در خواب را به زن تعبیر کرده‌اند، البته باید به این نکته توجه کرد که منظور از زن همسر نبوده بلکه جنس مؤنث است.

تعبیر خواب سگ

دیدن سگ در خواب نشانه‌ای از شهود (بینش)، وفاداری، سخاوت، حفاظت و راستی است. این خواب نشان دهنده این است که شما با داشتن ارزش‌های قوی قادر هستید در دنیا پیش رفته و به موفقیت دست پیدا کنید. دیدن سگ در خواب می‌تواند بیانگر وجود شخصی در زندگی‌تان باشد که دارای این ویژگی‌هاست. همچنین تعبیر خواب دیدن سگ به‌نوعی دیگر می‌تواند بیان‌کننده مهارتی باشد که شاید شما رد یا فراموش کرده باشید.

حامله بودن در خواب، نمادی است از جنبه‌ای از خود شما یا زندگی شخصی‌تان که در حال رشد و توسعه است. ممکن است برای صحبت درباره آن یا اقدام در موردش آمادگی نداشته نباشید. دیدن حامله بودن در خواب ممکن است به تولد یک ایده برای پروژه یا هدف جدید اشاره داشته باشد.

تعبیر خواب افتادن دندان

دیدن خواب افتادن دندان یکی از رایج‌ترین انواع خواب است. دیدن این خواب اغلب زمانی پیش می‌آید که شما ورشکست شده‌اید یا عزت و احترام سابقتان را از دست داده‌اید. علاوه‌براین زمانی که شما عزیزی را از دست داده باشید، احتمال اینکه چنین خوابی ببینید، بسیار زیاد است.

در واقع دندان در خواب نشانه عزیزان، نزدیکان و احترام و عزت شماست بنابراین دیدن خواب افتادن دندان به‌نوعی نشانه فقدان این موارد در زندگی شماست. خواب افتادن دندان از آن‌ خواب‌هایی است که تنش زیادی برای شما به همراه دارد، بنابراین تعبیر خواب آن را جدی گرفته و سعی کنید آرامش بیشتری در زندگی داشته باشید.

تعبیر خواب موش

از نمادهایی که با دیدن موش در خواب باید به تطبیق آن‌ها با شرایط زندگی خود بپردازیم، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

• آنچه که منفی یا بیماری‌زا باشد

• ترس یا اضطراب

• غرایز ترسناک

• بیماری‌های جسمانی یا نگرانی درباره سلامتی

شاید دیدن این گونه رویاها نشان‌دهنده درک شهودی درباره خائن بودن دیگری که مخفیانه پشت سر شما کارهایی علیه‌تان انجام می‌دهد، باشد. شاید دیدن این نوع رویاها نشانگر درک شهودی درباره خائن بودن شخصی باشد که به صورت پنهانی پشت سرتان کارهایی انجام می‌دهد.

تعبیر خواب جواهرات

معنی جواهرات در خواب بستگی به ارتباط شخصی فرد با آن‌ها و آرایش آن قطعه جواهر دارد. برای تعبیر خواب باید به موارد زیر دقت کرد:

• قطعه جواهر (حلقه، گردنبند و غیره)

• فلز آن (نقره، طلا و غیره)

• سنگ قیمتی خاص و رنگ آن (آمیتیس، الماس، یاقوت کبود)

جواهرات ممکن است ارزش‌های شخصی شما را نشان دهند. از دست دادن یا به دست آوردن جواهرات در خواب، خبر از آینده ارزش‌های شخصی شما دارد.

تعبیر خواب‌ هایی که چند بار دیده شده

این خواب‌ها که به عبارتی به نام خواب‌ های تکرار شونده شناخته می‌شوند، یکی از معمول‌ترین انواع خواب‌هاست. خواب‌ها تکرارشونده اغلب به نشانه حس ترس درونی شما هستند. بنابراین هنگامی که اتفاق خاصی برای شما پیش بیاید که موجب ترس و نگرانی شما باشد، احتمال دیدن این خواب‌ها بیشتر خواهد شد. دیدن خوابی که چند بار تکرار شده گاهی نشان دهنده هشدار ذعن انسان نسبت به مساله خاصی خواهد بود.

تعبیر خواب پیدا کردن اتاقی متروکه

به طور کلی در خواب، اتاق‌های خانه ابعاد مختلف و ویژگی‌های گوناگون شخصیتی و اخلاقی شما را نشان می‌دهد. یافتن اتاق بی‌استفاده و متروکه بیانگر این مساله است که شما در خود استعدادی را کشف می‌کنید که تا پیش از این، از آن غافل بوده‌اید.
کاری که باید انجام دهید این است که برای تحقق سریع‌تر خواب وقت بیشتری را صرف یافتن استعدادهای جدید کنید. با این کار احتمال یافتن استعدادهای جدید در شما افزایش می‌یابد.

تعبیر خواب از کنترل خارج شدن وسیله نقلیه در خواب

خواب وسایل نقلیه در خواب نمایان‌گر توانایی شما برای کنترل شرایط به‌منظور رسیدن به اهداف‌تان است. این خواب می‌گوید شما در زندگی خود، توانایی کنترل شرایط برای رسیدن به اهداف‌تان را ندارید.
سعی کنید در زندگی، ضمن تلاش برای کنترل شرایط، آرامش خود را حفظ کنید و اجازه دهید محرک‌های ذاتی شما نیز طی این مسیر به شما کمک کنند.

تعبیر خواب افتادن از بلندی (سقوط)

اگر در خواب خود احساس کنید از جایی مرتفع به پایین می‌افتید، به این معنی است که در زندگی واقعی، در یک شرایط خاص و شدید گرفتار شده‌اید. سعی کنید به جای اینکه خود را نگران کنترل شرایط کنید، به خودتان و دیگران اعتماد کنید و اجازه دهید اتفاقات به طور طبیعی رخ بدهند.

تعبیر خواب پرواز

داشتن توانایی پرواز در خواب به این معنی است که شما موفق شده‌اید خود را از اوضاعی که در زندگی برای شما ناراحت کننده و آزاردهنده بوده، خلاص کنید.

شاید برداشت شما از این خواب، احساس خوشبختی یا اعتماد به نفس باشد؛ اما معمولا این خواب به معنای قرار گرفتن شما در شرایط اخذ تصمیم‌های سنگین یا فراتر رفتن از محدوده مسئولیت‌های سنگین است.

برهنه بودن در خواب در انظار عمومی

در زندگی ما معمولا لباس‌ها برای ارائه تصویری خاص به اطرافیان انتخاب می‌شوند. عریان بودن در انظار عمومی در خواب، بدین معناست که شما در زندگی بیداری خود احساس ضعف و آسیب پذیری می‌کنید.
سعی کنید در چند مدت یک بار، استعدادهای خود را به دیگران نشان دهید و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.

تعبیر خواب ناتوانی در یافتن سرویس بهداشتی

توالت در زندگی واقعی ما، محلی برای نظافت است و در خواب نیز به نیازهای اساسی و بنیادی اشاره دارد. ناتوانی در یافتن توالت، می‌تواند به این معنی باشد که شما برای رفع احتیاجات خود با چالش‌هایی مواجه هستید.
سعی کنید زمان بیشتری را صرف یافتن و اندیشیدن به نیازهای واقعی خود کنید و از تفکر درباره نیاز های غیرضروری بپرهیزید.

تعبیر خواب تعقیب شدن

چنانچه در خواب ببینید شخصی شما را تعقیب می‌کند، به این معناست که در زندگی‌تان مساله‌ای وجود دارد که خواهان رویارویی با آن هستید، اما نمی‌دانید که چطور باید با آن مواجه شوید.
این شرایط برای شما فرصت بزرگی محسوب می‌شود تا یکی از آرزوهای خود را عملی کنید.

چقدر به تعبیر خواب اعتقاد دارید؟ شاید شنیده‌اید که همه خواب‌هایی که ما می‌بینیم الزاما تعبیر ندارند. ما در مقاله‌ای دیگر به طور مفصل به تعبیر انواع خواب‌ها پرداخته‌ایم. اما موضوع این مقاله این است که کدام خواب‌ها تعبیر دارند. علاوه‌بر خواب، فال و طالع بینی هم می‌تواند برای آگاهی از آنچه که در آینده پیش می‌آید، مفید باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از این موضوع هم غافل نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا